Banners op andere websites

 

Bezoekers zitten in verschillende stadia wanneer ze je website bezoeken. Vaak verlaat 98% van de bezoekers je website weer zonder de gewenste transactie of conversie. Ze zijn op je website of webshop gekomen omdat ze geïnteresseerd waren in je product of dienst, maar bevonden zich wellicht nog niet in de aankoopfase. Wanneer ze in de oriëntatiefase zitten zullen ze niet snel contact opnemen. Maar wat als je die bezoeker nogmaals op jouw website attendeert en ze op dat moment wel in de aankoopfase zitten?

retargeting

Hoe werkt het?

Je bent vast wel eens op een website geweest waar je een banner zag van een website die je al eerder hebt bezocht. Toeval? Nee. Marketing? Ja. Naam? Retargeting. De website waar je bent geweest plaatst een cookie op jouw computer (niet schadelijk) waardoor zij weten dat jij de website hebt bezocht. Wanneer jij op een andere website komt (bijvoorbeeld Nu.nl of Facebook.nl) wordt de banner van de bezochte website weer getoond.

Er zijn verschillende mogelijkheden en geschikt voor websites én webshops:

  • Segmentatie 

Stel je verkoopt jassen, jurken, truien en broeken. Een bezoeker bekijkt de pagina’s met jassen. Je kunt hem op andere websites een gepersonaliseerde advertentie met mooie jassen tonen om hem alsnog te interesseren tot een aankoop.

  • Productsegmentatie

Je gebruikt specifieke retargeting op elke aparte productpagina. Je kunt nu bijvoorbeeld in de advertentie alleen de jas tonen die hij bekeken heeft op je website.

  • Winkelmandsegmentatie

Een bezoeker heeft de jas al in zijn winkelmandje gestopt, maar is om wat voor reden dan ook uiteindelijk toch niet over gegaan tot aankoop. Nu kun je hem via retargeting alsnog proberen te bewegen tot een aankoop.

  • Cross-selling

Je verkoopt een jas van Hugo Boss en nu kun je via een advertentie een broek van hetzelfde merk aanprijzen die heel mooi bij deze jas past.

  • Up-selling

Een klant koopt een t-shirt van Hugo Boss en nu kun je hem bijvoorbeeld een advertentie tonen van een mooie colbert die daar goed bijpast.

  • Reviews 

Een klant is overgegaan tot een transactie of conversie en je kunt hem nu overal op het internet via een advertentie verzoeken of hij een review wil plaatsen over het product of dienst die je hem geleverd hebt.

  • Branding

Blijf on-top-of-mind bij je klanten en potentiële klanten. Toon op gezette tijden gerichte advertenties zodat je concurrenten waar dezelfde bezoeker ook online is wezen kijken geen kans krijgen.

  • Speciale meldingen

Je hebt een speciale actie of promotie en je wilt dit laten weten aan al je klanten en oude bezoekers van de website. Via retargeting is iedereen direct op de hoogte.

Wat kosten banners op andere websites?

Retargeting kun je op verschillende manieren inzetten (zie hierboven). Voor segmentatie (doelgericht banneren) betaal je maandelijks bijvoorbeeld € 29,- voor het maken van de banners en het onderhoud ervan. Er wordt maandelijks gekeken wat het je oplevert en of er iets verbeterd moet worden. Daarnaast komen er advertentiekosten bij. Bij 100-500 bezoekers is het advertentiebudget minder dan € 25,- per maand. Voor een specifieke prijsopgave kun je het beste het formulier invullen, zodat je binnen 1 werkdag een voorstel op maat ontvangt.

Wat leveren banners je op?

Door je eerdere bezoekers steeds te attenderen op jouw bestaan zullen ze eerder contact met je opnemen. Bijvoorbeeld omdat ze in eerste instantie nog niet in de aankoopfase waren of je website via een telefoon bezochten. Retargeting is een relatief goedkope dienst die zichzelf daardoor snel heeft terugverdiend en daardoor meer klanten of verkopen oplevert.

Wat zijn de ervaringen van banners op andere websites?

“Ik zie dat ik meer verkopen heb van bezoekers die mijn webshop eerder hebben bezocht. Dat is fijn, want ik bied producten aan die men vaker koopt. Hopelijk blijf ik in hun gedachten en komen ze steeds vaker terug.”

“Ik heb een campagne op bezoekers die al een aankoop hebben gedaan. Zij krijgen 20% korting op een product naar keuze bij een volgende bestelling. Die actie loopt ontzettend goed en ik zie steeds meer verkopen met die actiecode.”

“Beoordelingen zijn belangrijk voor mijn dienst. Ik benader dus alle mensen die via mijn website hebben gereserveerd of zij een beoordeling willen plaatsen. Heeft al flink veel (goede) beoordelingen opgeleverd die ik anders niet kreeg.”

Ben je nieuwsgierig geworden?

Ben je nieuwsgierig geworden of jouw verkopen of reacties groeien wanneer je banners inschakelt? Vul dan onderstaand formulier in en wij nemen binnen 1 werkdag contact met je op om je de mogelijkheden en kosten te laten zien, uiteraard kosteloos en vrijblijvend.

Nu gratis offerte aanvragen kosteloos-en-vrijblijvend
Ben je klaar voor meer bezoekers? Nu gratis offerte aanvragen